Domácí jatka v jezdeckém oddíle - Navštívili jsme JK Vlčí stopa osobně

Velmi ožehavým tématem nejen na komunitních serverech je nyní situace v Kostelní Lhotě, konkrétně v jezdeckém klubu Vlčí stopa. V sobotu 19. března se ve výběhu smrtelně zranil kůň, když se nabodl na železnou trubku. „Ano, bohužel se mi kůň zranil. Nabodl se na zbytek staré ohrady pro ovce, kterou rušíme, ale nestačil jsem to celé uklidit,“ sdělil po telefonu majitel stáje Tomáš Bělovský, který je díky nepříznivým podmínkám pro chov koní mezi širokou veřejností již znám. Nehoda se stala, ale T. Bělovský s mrtvým tělem dále nezákonně nakládal. Upozorňujeme, že fotografie vložené v článku jsou drastické.

Aktualizace: 29.4. 14:00 Navštívili jsme JK Vlčí stopa osobně

TitulkaNetrvalo to tak dlouho a po zveřejnění tohoto článku nám dorazila pozvánka k osobní návštěvě JK Vlčí stopa, kde se tragická událost smrtelně zraněného poníka stala. Vzhledem k tomu, že více na sobě nezávislých zdrojů potvrzovalo téměř totožné „nehody,“ rozhodli jsme se na místo opravdu vydat.

Co jsme 8. dubna (ne)viděli, si můžete v květnovém Jezdectví přečíst rovnou na šesti stranách. V články nechybí ani dosud nezveřejněné názory a také vyjádření samotného Tomáše Bělovského.

Ve fotogalerii najdete aktuální fotografie (8. 4. 2011) z místa, které se do časopisu nevešly.

Videozáznamy ze závodů v Poděbradech, které se uskutečnily hned následující víkend po naší návštěvě, tedy 9. dubna najdete na našem YouTube účtu  

Videozáznamy:

http://www.youtube.com/watch?v=VlfaBNnHt84

http://www.youtube.com/watch?v=2Pwe0H7Q3Io

http://www.youtube.com/watch?v=1ndQgdcsMsk

http://www.youtube.com/watch?v=r6xT0sWQKgU

http://www.youtube.com/watch?v=ism8ylyiHiE

http://www.youtube.com/watch?v=9ARUr6UCjEY


 

Aktualizace: 30. 3. 20:10 Vyjádření MVDr. Zdeňka Císaře (KVS pro Středočeský kraj)

Při kontrole chovu koní chovatele Tomáše Bělovského, provedené dne 25. 3. 2011 v místě chovu koní, na adrese Kostelní Lhota 332, bylo zjištěno, že se zde nachází celkem 11 koní a 5 hříbat, zvířata byla ve výběhu, kde je umístěna vana s napájecí vodou. Stáj pro koně je rozdělena na dvě části, v jedné části jsou boxy, druhá slouží jako volné ustájení. Koně mají  do volné části stáje přístup po celý den, boxy byly nastlané slámou, ve stáji je zaveden vodovod, koně jsou napájeni z nádob. V době kontroly byla všechna zvířata v dobrém výživném stavu. V době kontroly nebylo v uvedeném chovu zjištěno porušení zákona č.246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání.

Pokud jde o uhynulého poníka, v době kontroly se kadáver v hospodářství nenacházel a trubky byly z výběhu již odstraněny. Chovatel uvedl, že kadáver použil ke krmným účelům. Tím porušil povinnost vyplývající z veterinárního zákona, týkající se zacházení s kadávery, za porušení této povinnosti mu byla uložena pokuta. Pokud jde o úhyn poníka, chovatel porušil povinnost vyplývající ze zákona č.246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání. V této věci bude podán podnět příslušné obci s rozšířenou působností.

Původní znění článku ze dne 29. 3.

Díky nedbalosti majitele stáje se kůň ve výběhu smrtelně zranil.

Dle fotografií pořízených o den později, tedy 20. března dopoledne byl kůň stažen z kůže a vyvrhnut v prostorách jezdeckého klubu. „Bylo mi toho líto, jednalo se o zdravé, mladé zvíře, tak to získali přátelé pro psy,“ komentoval T. Bělovský. V zákoně je však jasně dáno, že kůň může být poražen pouze na jatkách uživatelského zařízení, kterému byla udělena akreditace. Doma lze porážet jen prase, ovci, kozu a drobný chov.

Tomáš Bělovský vyřešil tragickou nehodu po svém.

Ostatní fotografie pořízené na místě dosvědčují ne příliš dobrý zdravotní a výživný stav zvířat. K situaci se na komunitní síti vyjádřil také jeho syn, jezdec David Bělovský: „To je hnus, ještě že jsem se od něj trhl, fakt by to chtělo, aby mu ty koně už sebrali, aby se nemohlo stávat něco podobného! Nechápu, že mu něco takového může neustále procházet. Jsem sice jeho syn (bohužel), ale s něčím takovým opravdu nesouhlasím!!!“

Dle informací Krajská veterinární správa na místo vyrazila ihned na základě ústní stížnosti o věci týrání zvířat. Na místě kontrola ze strany KVS nebyla pouze jednou. Druhý den po kontrole si ověřila, zda T. Bělovský reagoval na odstranění volně ležících palet ve výběhu, ve kterých si údajně zaklínilo hříbě nohu v čase návštěvy KVS. Majitel reagoval a palety odstranil. Podle dalších chovatelů, kteří stejně jako autor fotografií situaci v JK Vlčí Stopa sledují, jsou však podmínky chovu stále velmi rizikové.

Situace v jezdeckém oddíle Vlčí stopa je již delší dobu neuspokojivá.

Oficiální vyjádření KVS očekáváme v nejbližší době a situaci v JK Vlčí stopa budeme nadále sledovat.

Autor: redakce Jezdectví, Lucie Hladová
Publikováno: 29.4.2011 13:40:00
Komentářů: 24
Kategorie: zajímavosti
Rubrika: ostatní
diskuze k článku
článek v printu
Autor: ppindian Vloženo: 1.5.2011 22:23:09
Zdravím, s vodou se přikláním k vl.cici v předchozím komentáři. Pak mám další poznámky. Fotografie s popisem o hranici bezpečnosti je dle mne účelová. Železný výstupek není rovnoběžně s ohradou, ale kolmo z vnější strany, jednoznačně úhel pohledu. Z tohoto pohledu je pro jakéhokoliv koně nebezpečný jakýkoliv výběh kde je ohradník na zavrtaných úchytech. Dále jsem zcela přesně nepochopil poznámku o nutnosti překonávání schodu cestou z volné stáje do výběhu. Koně kteří skáčou pravděpodobně nebudou mít problém se zdoláním jednoho schodu. Skutečnost že koně mohou, a taky procházejí jinou cestou, bez schodu, je drobet opomenuta. Stejně jako poznámka o vodě mi připadá účelová poznámka o seně a o seně druhý den. Autorky myslím neznají krmný režim, a to že nepotkaly balík, teda sena :-), neznamená nijaký problém. Moje kobyla ve vydupaném výběhu balík nemá, a neměla ho tam ani celou zimu a přesto žíje :-). Takových nepřesností je v článku víc, včetně ne zcela přesné interpretace některých výroků. Nicméně považuji z velmi slušný výkon, že se koně ve Vlčí stopě dle informací z této tiskoviny z týraných a podvyživených trosek z konce března vypracovali na koně v dobré pastevní a chovné kondici na konci dubna :-))). Nevím zcela přesně jak se pozná sportovní kondice, kterou koně nemají, z pohledu do výběhu, ale možná na závodech?? :-))
článek v časopisu
Autor: vl.ce Vloženo: 1.5.2011 18:08:11
Vážená paní redaktorko nemohu s Vámi souhlasit když píšete ve svém článku v časopise Jezdectví cituji: Fotografie dokumentují ,že voda v nádobách byla značně znečištěná nebo v NEDOSTATEČNÉM množství .Jak jste uvedla v článku na dvoře se nachází 11koní a 5 hříbat (zpráva KVS). Jestli ,že se tito koně dojdou napím tak samozřejmě voda ve vaně(viz foto 8) musí být samozřejmě znečištěná a z části upitá ale to vám asi nedošlo
CCatinko
Autor: 123margon Vloženo: 20.4.2011 10:05:19
Ano mate pravdu k ničemu to nevede mame na věc prostě jiný názor. Jen ještě připomínka až do zákonů napíšou ( u nás samozřejmě nejsme v Americe) že je moc koní a každý 2hý by se měl zastřelit tak to uděláte protože je to v zákonu a zákony by přeci nic nemohli říkat špatně. řiďte se nadále psanými zákony ale jsou zde mnohem důležitější zákony než ty psané. Śnad je jednou také pochopíte až k tomu dospěje čas. Ten materializmus : )
Pro 123margon
Autor: Ccatinka Vloženo: 19.4.2011 11:38:46
V první řadě bych si vyprosila to oslovení "drahá", neznám vás a nemám s vámi nic společného, tak buďte tak hodný a ušetřete mě toho. A nevšimla jsem si, že bychom spolu husy pásli, abychom si tykali. V druhé řadě tady rozebíráte úplně něco jiného, než je uvedené v článku, ale když už jste do toho začal rýpat, rozhodně si myslím, že ježdění na koni je pro koně mnohem přirozenější než ho nechat "chcípnout" napíchnutého na kůlu, který někdo náhodou nechal trčet uprostřed výběhu. Rozebírá se tu stav těch jeho koní a to, jakým způsobem se p.Bělovský prezentuje. Váš text mi přijde, jako by ho psalo 10-ti leté dítě, mluvíte úplně o něčem jiném a o stylu psaní nemluvím. Nejsme v Americe, jsme v ČR a tady jsou ty zákony "trochu" jiné, pokud jste si všiml. Ano, jím maso a vím co se děje na jatkách, nejen koňských, ale i ostaních, jenže tahle situace není z jatek, proboha, ale z jezdeckého klubu!!! A ano, koně vlastním a bič používám, ale nestačila jsem si všimnout, že by byl nějaký zákon nebo vyhláška, že se bič používat nesmí. Ono dát jednu bičem a nechat koně napíchnout na kůl a nechat ho prostě chcípnout je dost markantní rozdíl, nemyslíte?! Pro příště Vás prosím, než něco vyloudíte, přečtěte si to po sobě a zamyslete se nad tím, co jste napsal. Díky
pro tereza Petrášková
Autor: 123margon Vloženo: 16.4.2011 09:12:12
tereza Petrášková: Drahá jak už sem zmínil o jatkách co se tam zkoněm stane ??? znáš odpověď?? nechaj koně pohřbít každýho do svého hrobečku a na něj kytičku. JO JO taky bych chtěl žít v této pohádce. A v Americe koně střílej z vrtulníků jako škodnou a stim uděláš co??? z že je to kůň, jako žě je něco víc než třeba kráva nebo koza nebo pes? Drahá jíte maso?? mám kámoše řezníka a ten vám, povypráví jak se zachází důstojně se zvířaty na jatkách. Když si takovou milovnicí koní jezdíš na nich??? použila si někdy bič? je ježdění na koních pro ně přirozené?? není náhodou toto trápení?? Samozrejmě že ne už jsou na to po staletí zvyklí. Jo a tomášovy koně na závodech??? Tomáš vždycky tvrdi:l kůň který vyhrává tak nemusí honit parádu aby dohonil nedostatky na kolbišti. A taky tomášovy koně vyhrávaly. Kdybys měla osobní zájem se potkat a popovídat si můžeš se ozvat. m.f.pepino@seznam.cz
zavádějící foto
Autor: terry01 Vloženo: 13.4.2011 10:26:28
zdravím, nechci s tímto nafouknutým humbukem mít nic společného avšak mám určitá pravdivá fakta...jsem totiž majitelkou pohublého ryzáčka na jedné z fotek, koník byl po vážné nemoci zapříčiněné špatným trávením....jak zde bylo správně odhadnuto je staršího věku, fotka je stará cca půl roku odhaduji dle jeho stavu na ní....a do této stáje v tomto stavu už přišel...byl tam jen chvíli a dnes je na tom mnohem líp...(info pro lidi kterým jde opravdu o stav koní) vypadá zase k světu s mnoha kily nahoře....případným zájemcům ráda pošlu na email foto koníka již ze zimy kdy vypadal mnohem líp....celé jsem to tu pročetla a dlouho jsem váhala zda připojit můj komentář...nevím co se v té stáji stalo...jelikož můj kůň tam tou dobou již nebyl..ale rozhodně fotka není aktuální, a už vůbec ne nebyl stav mého koníka zapříčiněný tamějším špatným zacházením..jak zde mnoho lidí tvrdí...Tímto žádám o vyřazení této fotky zda li je to možné....a prosím všechny aby usuzovali s chladnou hlavou a zdravím rozumem co je pravda a co zavádějící informace....děkuji , a přiznám se že jsem trochu sklamaná nad těmito stránka, popřípadě časopisem, že neověří fakta ani data fotek a klidně je vystaví jako dokumentaci k případu....nejen že mě to šokovalo, a pobouřilo....ale v prvé řadě sklamalo jelikož jsem byla dlouho dobu sama se zájmem čtenářkou.
Domácí jatka v jezdeckém oddíle
Autor: hedvika fronkova Vloženo: 6.4.2011 16:57:37
všichni kdo si myslí že tanhle oddíl je normalní tak jsou dementi.! Stačí se kouknout na ty fotky - mluví totiž za vše. souhlasim s tereza Petrášková.
!
Autor: tereza Petrášková Vloženo: 5.4.2011 11:48:38
Měli byste se probrat především vy, co tady Bělovského obhajujete. Otevřete oči proboha, ty lidi, co tady píšou kritiku na jeho jméno zajisté alespoň jednou do kontaktu s tímto člověkem přišli, ať už na závodech, nebo někde jinde. A věřte, je to opravdu nezapomenutelný zážitek.. Říkala jsem si, že se do této diskuze zapojovat nebudu, ale tady nejde o to, že někdo "křivě" pošpiní někoho jméno, tady jde o to zvířata! Stačí se přijet podívat na závody, v jakém stavu ty koně vozí na akce, kde se akorát zviditelní! Já sama jsem kolikrát měla tu čest se s ním potkat a pokaždé to byl "nezapomenutelný" zážitek.Už to, v čem ty koně vozí je do nebe volající!!! A přijet na závody s kobylou, která má pod sebou sotva pár měsíční hříbě, to vám přijde normální? O skákání přes hořící překážky už rozvádět debatu nebudu, to už tady bylo řešeno dostikrát. Pokaždé, když se tento člověk objeví na nějaké akci, je to akorát o "průser", protože neohrožuje jen toho koně, co na něm sedí, ale i ty lidi, co jsou okolo. A opkauji: s tímto člověkem jsem měla tu čest nesčetněkrát, takže moc dobře vím, o čem mluvím. A o jeho "zlatých zkušenostech" s koňmi by se dalo znovu dlouze polemizovat, fotografie jsou vypovídající. A ještě jedna poznámka pro 123margon: Podle vás je důstojnější skončit někde na talíři? O.o Opravdu nechápu vaše názory.. Takové může mít jen člověk, který tak maximálně ví, že má kůň 4 nohy..
NEFER HRA
Autor: 123margon Vloženo: 3.4.2011 02:40:19
Tomáše znám měl jsem u něj koně. kdybych nebydlel tak daleko tak je tam mám stále. Tento člověk mě naučil o koních a komunikaci s nima víc než jsem poznal kdekoliv jinde. vidím jen jak na něj všichni házíte špínu a pomluvy jen podle fotek které nafotila sousedka která mu už dost dlouho dělá problémy ale to nikdo vidět asi nechce. TO ŽE VLASTNÍ SYN PÍŠE O NĚM TAKOVÉ VĚCI, NENÍ V TOM NĚCO OSOBNÍHO DAVIDE??? TY VÍŠ MOC DOBŘE JAK SE TVŮJ OTEC CHOVÁ KE ZVÍŘATŮM A JAKÝ MÁ KNIM PŘÍSTUP. víc jak polovina konáků se mu nehrabe ani po kotníky s tim co snima dovede. Ano jedinou chybu co asi udělal že ho nedal do kafilerky kam třeba takový dostihový koně jedou jak na běžícim páse MYSLIM ŽE I PRO TOHO MRTVÝHO KONĚ JE DŮSTOJNĚJŠÍ STÁHNOU A SKRMIT NEŽ KAFILERKA. JEN TADY NĚKDO POTŘEBUJE OBĚTNÍHO BERÁNKA. DĚJOU SE MNOHEM HORŠÍ VĚCI U KONÍ TADY JSTE NA ŠPATNÉ ADRESE. DRŽIM PALCE TOME!!! Jo a ten hubenej hnědej kůň na ty fotce ATOM tak toho tam takhle přivezli ja jsem u toho osobně byl a klidně pujdu i svědčit. Za toma dam ruku do ohně. PROBERTE SE LIDI
Koukám, koukám ...
Autor: ppindian Vloženo: 2.4.2011 11:19:57
... a nestačím se divit. Nesnažím se rozkrývat celé pozadí příbuzenských vztahů. Ale, které koně teď David jezdí? Myslím že Gambika a Darinu. Gambika od táty koupil nebo ho dostal? A Darinu koupil nebo ji má jenom od táty k dispozici? Možná to je jinak, proto se ptám. Včera jsem se byl ve Vlčí stopě podívat. Naprosto tam kolem koní nevidím žádný problém. Popsal jsem to na Eqch. Pokud má někdo pocit, že tam je koním ubližováno, že jsou týrání fyzicky i psychicky, rád se tam s ním sejdu. Je možné že nemá dostatečné znalosti a schopnost posouzení ... ale to pak asi MVDr. Císař taky ne. Přístup ke koním ve Vlčí stopě považuji na naprosto korektní. To, že například kůň přejde hořící klacek na zemi nesvědčí o týrání koní, ale naopak o naprosté důvěře těch koní v člověka a jezdce. A to je to trvalé týrání?? Podle mého názoru, je této nepochybně smutné nehody zneužito k naprosto jiným záměrům.
re:Koukám, koukám ...
Autor: veganek Vloženo: 3.4.2011 01:17:32
škoda, že jsme se na statku nepotkali. Mohli bychom si popovídat :-) Jsem ráda za objektivní názor a fotografie z "místa činu". Snad to mnohým zavře pusu a donutí zapřemýšlet o vyřčených názorech. Nebudu se dále vyjadřovat k otázkám k mé osobě či na fungování JK Vlčí stopa. Myslím, že to nemá cenu a jeslti se chce někdo případem OPRAVDU zajímat, ať navštíví klub. Ještě jednou díky :-)
objasnění...
Autor: Gulli Vloženo: 31.3.2011 09:33:16
Co se týká sousedských vztahů,na které tu bylo upozorněno, ano - jsou napjaté.Ale se kterými sousedy? Západním sousedům vadí, že bez jejich souhlasu,v jejich nepřitomnosti se sám ,nebo jeho zvířata volně pohybuje na jejich parcele.Severní sousedce vadí, že sundal mezi ním a její zahradou plot a jeho zvířata totálně zlikvidovala 30tiletý vinohrad ,který nelze zachránit.Západním sousedům,kteří rovněž mají pár koní a jsou znalí problematiky vadí nejen, že koně nemají dostatečnou péči, že vidí již 10 let záměrné ničení nemovitosti, ale to, že záměrně ničí ploty mezi nimi a nestydatě případným zájemcům o ustájení předvádí sousední výběhy jako své a je uražen, když se vše uvádí na pravou míru. To , že i jeho vlastní syn musel svou kobylu odtud odvést, pro špatný zdravotní stav, taky ukazuje své. Nehledě k tomu, že pohyb koní je tu takový, že ti hubení vždy záhadně zmizí. Sama mám to zkušenost, že jsem majitelce jednoho takového koně dala 2 balíky sena a než se vrátila z obchodu,byl jeden ukraden. Ovšem výřečnost a přesvědčivost zároveň se schopností budit lítost ,dokáže u lidí zázraky, takže nakonec má pan Belovský kolem hlavy aureolu, i když poněkud černou.
Autor: Hermiona2 Vloženo: 31.3.2011 01:40:50
Pro:veganek A mě se zase strašně líbí,jak máte ve všem jasno Vy!Nešťastná náhoda by to byla,kdyby se jednalo pouze o tuto věc.Poslední dobou se zde dějí něšťastné náhody docela často,pokud vím.Kupříkladu splašení koně s valníkem-chodí tudy docela často na procházky mateřská školka s dětmi a neumím si představit následky toho,kdyby se to stalo zrovna v tu chvíli,co šli děti kolem.To by jsme mohli označit také za nešťastnou náhodu?Vždyt kůň se přeci může splašit komukoli a to že šli zrovna kolem malé děti,za to už dotyčný nemohl.Mě by VELICE zajímalo,jaký názor na věc by jste měla,kdyby kůň napíchnutý na trubku byl zrovna ten Váš.Také by jste tento případ tak bránila???...
Pravdu zjevně nikdo neznáte...
Autor: Gulli Vloženo: 31.3.2011 00:42:23
..tak tedy.. Zlomená noha Hádanky.. ano foto opravdu není již z místa sídla JK Vlčí stopa.., nýbrž z místa pokusu o záchranu..poté co se nezdařil pokus o samovyléčení Tomášem Bělovským.. Poprosila jsem ho, aby mi hříbátko..(jím pojmenované Hádanka) přenechal..pujčil..?..že se pokusím ji nějak zachránit.. pokusit se nožičku zaléčit.. byť třeba operací.. po několika konzultacích (s kováři a veterin.)a veterinárních prohlídkách jsme usoudili, že pravděpodobnost záchrany je mizivá.. Tuto informaci jsem předala zpět T.B., který trval na tom, že si Hádanku odveze a "odstraní" .jelikož byl majitelem stále on..zakázat jsem mu to zřejmě nemohla.. A opravdu ji odvezl..myslím, že zastřelit.. Proto není foto z jeho areálu.. Chtěl-li by někdo tvrdit, že to tak nebylo..svědků je opravdu spousta.. Stačí? (..a omlouvám se za sloh.., nejsem zrovna slohová odbornice.. :-( ;-) )
Jaka je pravda???
Autor: boogie Vloženo: 30.3.2011 22:53:58
Co se tyce uhynuleho kone ve vybehu, stat se to muze kdekoliv, k jistemu pochybeni sice doslo, ale na statku je neustale mnoho prace a nelze vse udelat najednou, odstraneni tyce v dobe nestesti jiz bylo planovano, pokud ale chcete svuj cas vyuzit lepe nez sezenim u absurdnich diskusnich for, kdykoliv jste vitani a muzete prilozit ruku k dilu. To ze autor nekterych reakci nize nikdy nevidel, ze by majitel uhynuleho kone stahnul a pouzil jako krmivo pro psy jeste neznamena, ze se to nikdy nestalo, pan T. Belovsky mel pouze tu smulu, ze sousedy si clovek vybrat nemuze. Spory mezi sousedkou a jim jiz probihaji nekolik let, nikdo nevi cim to zacalo, ale z meho uhlu pohledu [byl jsem svedkem te nestastne udalosti ve vybehu a histerickych reakci ze strany sousedky] se sousedka ze vsech sil snazi panu Belovskemu uskodit za kazdou cenu, i kdyz pan B. neni z tech, kteri by si radi vydrzovali sousedske valky, Neco podobneho plati i o jeho synovi, panuji mezi nimi napjate rdinne vztahy, do kterych nikomu nic neni, ale v jejich dusledku neni nazor jeho syna objektivni... Dale, podvyziveny kun byl jiz objasnen, panu B. nepatril ani ho nezivil, patril zene, ktera ho tam mela ustajeneho a zivila si ho sama, za jeji nezodpovednost majitel staje nemuze. Ohledne zlomene nohy kone na jedne z fotografii jiz bylo take vse objasneno, pouze zrekapituluji, ze ani ohradka ani dlazba v pozadi fotky se nikde v okoli JK Vlci Stopa nevyskytuje, proto nechapu, proc autor clanku musel zajit tak daleko aby zverejnoval lzive materialy, kdyz si je tak jisty svoji pravdou. Fotky koni jak skacou pres ohnivou prekazku byly radsi smazany, pravdepodobne na nich bylo videt, ze jsou dobre krmeni a v dobre kondici, kdyz si na toto troufnou a to samozdrejmne bylo v rozporu s dalsimi poukazovanymi nedostatky. Vyjadreni KVS je jasne, k zadnemu poruseni zakona ohledne vyzivy koni nedoslo, pouze byla dana pokuta za nezakone zpracovani uhynuleho kone. Toto nebyla prvni navsteva KVS, kdyz nikdy nezjistili zadne nedostatky, opravdu si stale myslite, ze jsou kone dlouhodobe tyrani hlady a nemaji dostatek prostoru pro zivot? Pro zarputile ochrance zvirat: radsi si zkontrolujte podminky ve velkych drubezarnach kde k tyrani dochazi a maso z nich mate kazdodenne na taliri prave vy a ne vasi psi... To je asi vse co bych na toto tema chtel rict, na zaver bych vas vsechny, nahodile citatele i administratory odbornych stranek o konich rad jmenem JK Vlci stopa pozval na navstevu klubu, kde si sami muzete overit, ze kone jsou dostatecne dobre ziveni a nejsou tyrani, muzete se objednat jako kazdy jiny, staci par hodin predem a nemusite ani rikat ze jste to vy, aby ste nemeli strach, ze kvuli vasemu prijezdu budou probihat nejake "pripravy" a na vlastni oci se muzete presvedcit, v jakem stavu kone jsou...
re:Jaka je pravda???
Autor: Profihorse.cz Vloženo: 31.3.2011 06:03:51
Na našem webu *** www.profihorse.cz *** je u článku komentář, v němž se praví, že to nebyl první "děravý" kůň. Co se týče fotografie koně s polámanou nohou, tak to zde už máte také konkrétně popsáno a v neposlední řadě pokud porovnám kladné a negativní reakce lidí, kteří mají alespoň nějaké zkušenosti s JK Vlčí stopa, tak se nemohu ubránit pocitu, že ty negativní jednoznačně vedou. Pokud si jedinec myslí, že to, co dělá je správné, neznamená, že to opravdu správné je. Tyto komentáře se pokuste chápat jako takové malé referendum, pokud jste dostatečně objektivní. Pak pochopíte, že některé postupy pana Tomáše Bělovského jsou jasným amaterismem a diletantstvím. je to jako u lidí. Matka, která se nedokáže postarat dobře o své dítě (bez ohledu na výživu) o něj díky sociálnímu odboru magistrátu přijde a dítě je umístěno do nějakého ústavu, nebo do náhradní péče. U koní bohužel sociální odbor nemáme a KVS se zajímá o péči o zvířata pouze v rovině obecné. Můj osobní názor na základě sesbíraných informací je takový, že opravdu je pan Tomáš Bělovský diletantem a neměl by mít v péči žádné zvíře, natož koně. O jeho morálce, kterou předvedl svými koňskými jatky ani nebudu psát, neboť je to škoda času. Za svým článkem na našem serveru si zatím na 100% stojím a pan Tomáš Bělovský má stejnou možnost vyvrátit veškerá, nebo alespoň některá tvrzení. Již jednou jsem psal, že jsme velmi liberální a každý má možnost dostat svůj prostor.
...
Autor: Tanule Vloženo: 30.3.2011 20:20:38
Tak nevím co si myslet,měla jsem tam ustájenou kobylu dost dlouho na to,abych věděla jak to tam chodí a za sebe mohu říct že jsem ji tam přivezla ve špatném výživovém a psychickém stavu,ovšem když odjížděla,byla spokojená a i přesto že mi ji majitel prodával jako špatně živitelnou,odjížděla pořádně kulatá.Z ustrašeného koně byla suverénka.Nehody se stávají,s tím co se udělalo s koněm nesouhlasím,taky chci reagovat na to,že fotografie uveřejněná na veřejné síti nepochází odtamtud ( noha koně).A koně p. Bělovského se rozhodně nechovají jako týraní,ani nevypadali že by nějak strádali.Vidím,že dnes vzít na ustájení špatně živeného či týraného koně může mít celkem nepěkný dopad.... Jestli někdo ovšem chce nazývat "týrání" skákání přes oheň,budiž,zrušte všechny rytířské akce a tyto scény vypusťte i z filmu......!
re:...
Autor: Profihorse.cz Vloženo: 30.3.2011 20:57:18
Nepovažuji za normální a stejně tak jsme se na tom shodli s dalšími uživateli našeho webu, že vezme někdo klisnu, na níž je vázané hříbě, které se skoky přes jakékoliv pevné překážky nemá žádné zkušenosti a budu takto s ní přeskakovat hořící překážky, potažmo, když na koních také sedí děti. Vysvětlujete si obsah komentáře po svém a afektovaně reagujete na celek týkající se koní a ohnivých show. Zodpovědnost vedení JK je zřejmě malá až žádná, když nejenom svolí, ale se i účastní takových to riskantních hrátek. Zde je opravdu vidět vyzrálost a odborná způsobilost člověka, který má tyto koně na starosti. Stále však připomínám, že se pouze jedná o názory a nikoliv o "soud". Možná to všechno, včetně fotografií a informací od dalších čtenářů, je pouze nešťastná shoda okolností, která na toho člověka vrhá stín. Ale ta soukromá koňská jatka mne utvrzují v tom, že pravda je spíše v našem i ve výše uvedeném článku. Suď jak suď a buď jak buď.
správné jednání?
Autor: Klingi Vloženo: 30.3.2011 17:06:16
Když už si tak čtu vaší konverzaci, byl jsem celkem dvakrát(možná třikrát) na tomto místě a naštěstí jsem se tam vícekrát neukázal. Podmínky vystavené pro koně zdaleka nepředstavují to co vy tu píšete, pokud jste spokojena s takovýmto chováním koní, dobře, přece jen je to vaše věc. Ovšem já mám zcela odlišný názor na vypouštění koní do výběhu, než, jak jsem na vlastní oči viděl, otevřít všechny boxy, otevřít vrátka oddělující "volné" ustájení a nechat tryskající koně vběhnout po kluzkých kachličkách do mezi prostoru, kde p. Bělovský navázal všechny koně na rádoby vodítko (několik svázaných provazů do sebe s karabinami.. a to si s těmi karabinami nejsem jist) vedl na tomto udělátku přes 10 koní po silnici do výběhu, je pravda, že silnice nebyla rušná. Aby toho nebylo málo, nechybělo i pár harampádí v tomto meziprostoru, lednička myslím a další věci. Nevím jak to tam chodí teď, byl jsem tam přibližně před rokem, dvěma, ale nedivil bych se, kdyby to tak nebyla i teď. A raději nebudu komentovat a zveřejňovat věci od holek, který tento klub navštěvovaly.
když chceš psa být...
Autor: veganek Vloženo: 30.3.2011 14:39:40
strašně se mi líbí, jak všichni mají ve všem jasno. Mám u pana T.Bělovského ustájeného koně, takže můžu situaci posoudit z "první ruky". Smrt poníka byla čistě jen nešťastná náhoda. To jak s ním bylo dále naloženo je protizákonné, s tím souhlasím. Ale nelíbí se mi, jak si všichni hned myslí, že je to v JK na denním pořádku. Koně tam jsou "vypasení", mají přístup k vodě a denně jsou ve výbězích od rána do večera. Ten hubený kůň na posledním obrázku (neznám celé jméno, ale říkalo se mu Atom) zaprvné ani není Tomáše a nikdy nebyl, byl tam jen ustájený. Majitelkou byla jistá Eliška, která si svého koně krmila zcela a čistě sama, za svoje peníze. Kůň je taky po sportovní kariéře a staršího věku. A tato fotografie je nejméně půl roku stará a kůň na statku už dávno není. Zkuste se přijet podívat na statek a uvidíte, že koně tam mají ideální podmínky. Redakci bych doporučila, aby si více ověřovala informace... Veterinární komise neshledala žádné pochybení ohledně výživy atd. u ustájených koní.
re:když chceš psa být...
Autor: Profihorse.cz Vloženo: 30.3.2011 16:03:19
jestli za ideální podmínky považujete ocelovou trubku uprostřed výběhu, tak potom chápu, že vám to k životu stačí. Jestli je zpracovávání uhynulých zvířat trestné či nikoliv, o tom netřeba polemizovat. podstatná je skutečnost, že to vůbec chovatele koní napadne, takto s uhynulým zvířetem nakládat. Pokud by kůň trpěl nějakou nemocí, která není na první pohled viditelná, nebo je v inkubačním stádiu, tak zaručeně konzumací tohoto masa nakazí celou vesnici (ať už jsou to psi, nebo jiní konzumenti). Jestli se pan Tomáš Bělovský staví k chovu koní jakožto ke zdroji masa, tak potom chápu, proč jsou koně v JK Vlčí stopa vypasení. Osobně jsem získal vyjádření pana MVDr Zdeňka Císaře, ředitele Krajské veterinární správy, do jejichž kompetence případ spadá. Přepis telefonního rozhovoru je na serveru Profi Horse na http://www.profihorse.cz Co se týče technických poměrů, tak to snad dostatečně deklaruje vyjádření syna pana Tomáše Bělovského jezdce Davida Bělovského. Chápu, že vám zřejmě ke štěstí stačí málo, ale koně možná potřebují trochu víc, než pouze to, co vy považujete za komfort.
re:re:když chceš psa být...
Autor: veganek Vloženo: 30.3.2011 16:45:26
V prvé řadě jsem dneska viděla veterinární správu z dnešního dne - tedy oficiální vyjádření KVS, kde je napsáno, že je vše v pořádku. Za využití koně "pro maso" mu byla vystavena pokuta. Vůbec nechápu, jak si můžete dovolit psát, že p.Bělovský pohlíží na chov koní jako na zdroj masa. Výrazem vypasení jsem měla na mysli to, že koně jsou správně živeni. Žádného koně byste nenazvyli podvyživeným. Jinak na vašich stránkách uvádíte fotografie. Fotografie číslo 7. nevím, kam zařadit, jelikož v okolí celého statku se zámková dlažba (celé pozadí fotografie) nenachází. To, že s koňma skáče přes oheň bych nenazvala jako nic neobvyklého. Podívejte se na různé rytířské akce. A taky nevidím, že by hříbě někdo nutíl skákat. Skáče přes oheň, protože chce. A k vašemu: "... ke štěstí vám stačí málo", no pardon, ale nenechala bych ustájeného koně někde ve špatných podmínkách. Kdy jste se tam byl podívat že uveřejňujete takové komentáře? A do vztahu T. Bělovského a jeho syna nevidíte, jde tam o mnohem více....
re:re:re:když chceš psa být...
Autor: Profihorse.cz Vloženo: 30.3.2011 17:03:09
já myslím, že kolem pana Tomáše Bělovského jde celkově o mnohem víc. Zda pan T. Bělovský pohlíží na chov koní, jako na zdroj masa byla z mé strany polemizační otázka... věta začíná:"Jestli..." ale svým jednáním to trochu potvrzuje, neboť neznám žádného chovatele koní, který by s uhynulým koněm udělal to co právě pan Tomáš Bělovský. Co se týče hříběte, které skáče přes hořící překážku, tak je na první pohled jasné, že to dělá s chutí. Každý kůň miluje oheň a proto přes něj rád skáče. (to byla ironie) Zatím mám na celou věc takový názor, jaký jsem v článku uvedl a pokud je skutečnost jiná a máte zájem tu skutečnost zastávat, velice rád přijmu jakékoliv informace, včetně fotodokumentace. Případně i rádi zajedeme na návštěvu, aby bylo možno spravedlivě vyvrátit to, co se zatím o tomto JK traduje. Jsme velice liberální server a nebráníme se jakékoliv konfrontaci a jakýmkoliv novým zdrojům informací. Náš server je komunitní a jeho obsah v převážné míře utvářejí sami jeho uživatelé. Máte možnost a naší plnou podporu uvést věci na pravou míru, pokud je skutečnost jiná, jak tvrdíte.
re:když chceš psa být...
Autor: Radka Vloženo: 30.3.2011 18:51:37
Zdravím, normálně se do podobných diskuzí nezapojuji. Ale dnes musím. Rovněž nepovažuji trčící ocelovou trubku v prostoru, kde se volně pohybují koně za normální podmínky. Ovšem, to že není v tomto subjektu zcela ve normální mne přesvědčilo to, když jsem viděla v čem loni 28.9. přivezli koně na vystoupení v rámci Svatováclaských slavností koní v Hradci Králové. Jednalo se o neidentifikovatelný nákladní vůz v dezolátním stavu, posestavovaný z různých plachet a desek. Vozidlo nemělo žádnou nástupní rampu a po otevření zadního čela byli koně z vozidla sprostě vystrčeni ven. Někteří ten rozdíl mezi dlažbou a plochou nákladního prostoru (odhadem cca 80 - 90 cm) skákali, někteří prostě dolů spadli. Zpět museli nahoru naskakovat. Kdo nechtěl byl tam dostrkán. Stav koní byl rovněž prazvláštní. Jedna tamnější svěřenkyně musela vystoupení odjet s jedním třmenem, protože dostala sedlo bez jednoho třmenu. Takže veganku, v tomto subjektu dle mého názoru není vše zdaleka tak jak má být. Na posuzování situace veterinární správou mám svůj názor, proto pro můj osobní pohled není směrodatný. A tohle co tu je nafoceno vůbec není věc náhody, ale lidské selhání. Blbá náhoda je když se koně pokopou, když kůň upadne a zlomí si ve výběhu nohu, když má infarkt apod. Tohle vážně ne. No a ta domácí porážka? To asi nemá smysl komentovat!
Aktuální číslo
Obsah čísla 12/2019